Світова література та художня культура.Сайт Черняєвої Н.В.
П`ятниця, 10.05.2024, 06:49
Вітаю Вас Гість | RSSГоловна | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
КАТЕГОРІІ
Інноваційні форми і методи [5]
Мої статті [6]
Премудрість притч [2]
...
Плэйкаст - мир творчестваBlock content
ЛІЧІЛЬНИКИ
bigmir)net TOP 100 Flag Counter
МИНИ-ЧАТ
ОК
Головна » Статті » Мої статті

Інформаційні технології
      Принцип наочності з використання комп'ютерних технологій. Із досвіду роботи

Нове століття вже на видноколі,
і час новітню створює красу.
А ритми мчать -як вершники у полі.
А рима віршам запліта косу.

І в епіцентрі логіки і стресу,
де все змішалось -рідне і чуже,
цінує розум вигуки прогресу,
душа скарби прадавні стереже.
Ліна Костенко

 Головна мета вивчення предмета «Світова література» в загальноосвітніх навчальних закладах є виховання в молоді високої читацької і загальної культури, естетичного смаку шляхом залучення її до найвищих досягнень світової літератури та культури, загальнолюдських і національних духовних цінностей.

  Література  є одним із найважливішим  знаряддям у вихованні  сучасної молоді. На уроках іноді хтось із дівчаток зронить сльозу,читаючи роман Стендаля «Червоне і чорне»,шестикласники пірнають у мрії  обов’язково знайти скарби,спробувати себе у ролі піратів…

Звичайно ,в умовах стрімкої інформатизації суспільства сучасний урок важко уявити без використання компютерних технологій . Це :

-змога зробити урок цікавим та сучасним;

-можливість забезпечення переходу від механічного засвоєння фактологічних знань до оволодіння вміннями самостійно набувати нові знання;

       -можливість залучати учнів до сучасних методів роботи  з інформацією;

       -можливість підвищити емоційну насиченість уроку.

 Я працюю в сільській малокомплектній школі, де на сьогодні навчається лише  22 учня.Не хочу думати, що мої учні будуть чимось обділені з погляду  рівня  сучасної літературної освіти. Для цього в школі є комп’ютерний кабінет,і,головне,є можливість проводити уроки ,спілкуючись з «Його величністю» комп’ютером.У колег виникне багато суперечливих запитань  стосовно  сучасних  педагогічних технологій, адже в класі  три учня чи чотири.  Вважаю,що уроки,де в класі сидять учні з відкритими душами ,щирою посмішкою зустрічають нового літературного героя, чи  із захопленням слухають  класичну музику ,співпереживають ,духовно збагачуються,самостверджуються-це головне заради чого кожен день відкриваєш двері із табличкою «світова література».

Завдання, які я ставлю перед собою:

v  формування творчої особистості;

v  стимулювання інтересу до читання;

v  плекати вміння сприймати прекрасне.

Шляхи реалізації завдання я вбачаю у використанні на рівні з традиційними, інноваційних технологій, а саме:

1.     ІКТ

2.     Методу проектів.

3.     Інтерактивних методів навчання.

4.  Віртуальні подорожі до літературних музеїв .

Також традиційних Тижнів світової літератури.

 

Це дозволяє  залучити учнів до творчого процесу пізнання,дослідження проблем, формування власної думки та самореалізації.

 

 

Під час вивчення творчості письменника для глибшого занурення в  творчу майстерню художника широко використовую віртуальні екскурсії до літературного музею.

Ефект від такої подорожі неймовірний. Віртуальне  спілкування дає змогу  в процесі вивчення світової літератури не лише поєднати чуттєві, слухові та зорові компоненти інтерактивного впливу на свідоме та підсвідоме сприйняття художнього твору, а й активізувати його.В  моїй творчій валізі створені презентації –подорожі : «Музей-квартира О.О.Блока в Санкт-Петербурзі», «Музей-квартира О.Пушкіна в Санкт-Петербурзі», «Музей Шерлока Холмса в Лондоні», «Будинок-музей Хемінгуея на Кубі», «Музей  Марка Твена в США», «Музей Ф.Достоєвського».

 Цікава тема проектної роботи «Рослини-символи України»,де учні дослідили  історію рослин в аспекті національної символіки,пов’язали з екологічними проблемами Придніпров’я та склали збірку приказок,загадок,прислів’їв.

Звичайно,намалювати схему,продемонструвати репродукцію художнього полотна чи просто послухати живий голос митця-це все величезна перевага використання на уроках ІКТ.



 Численні презентації ,створені мною,відео , аудіо з мережі Інтернет використовую на різних етапах уроку:

 

1.Організація початку уроку-це насамперед створення психологічної атмосфери уроку,включення учнів в діловий ритм уроку,налаштування учнів на співпрацю із творами мистецтва.Наприклад, суттєво допомагає музика П.І.Чайковського( «Пори року») під час вивчення теми «Література і світ природи» в 5 класі.На початку уроку-подорожі разом із Данте та Вергілієм спускаємося в Пекло під музику П.Чайковського (звучить   музика із симфонічної   поема «Франческа да Раміні»  ).

 

2.Мотивація навчальної діяльності.Підготовка до свідомого сприйняття матеріалу,стимулювання пізнавального інтересу,перетворення змісту навчання на особистісно значущий пов’язана  із переглядом відео, наприклад, «Життєвий і творчий шлях Сапфо» у 8класі чи віртуальна екскурсія у невеличке містечко Ганнібал на річку Міссісіпі, де  облаштовано цікавий музей героям Марка Твена.

3.Перевірка домашнього завдання.Це різноманітні тестові завдання.

4.Актуалізація опорних знань.Відтворення знань, умінь, життєвого досвіду , необхідного для опанування нового матеріалу представлено на слайдах у вигляді схем-блоків, запитань –це є потужній дидактичний засіб ,що ефектив но  можна використати на уроці , заощаджуючи час на додаткові інтерактивні вправи .

5.Вивчення нового матеріалу.На цьому етапі уроку доцільно використовувати мультимедійні презентації чи відеоматеріали. Я використовую численні фотоматеріали,ілюстрації до творів.При цьому учні самостійно готують розповіді про життєвий і творчий шлях митця. Це дає змогу керувати процесом формування в учнів умінь самостійно вивчати жудожні твори , перейматися якнайбільшим потенціалом їхніх думок і почуттів, зростати як особистість.Численні презентації у моїй творчій валізі присвячені життєвому та творчому шляху Данте Аліг’єрі,Л.Толстому,Ф.Достоєвському,А.Ахматовій,Р.Кіплінгу, О.Пушкіну,братамГрімм,Сапфо,Мольєру,С.Маршаку,Ш.Перро,Г.К.Андерсе-ну,М.Гоголю, А.К.Дойлю,О. де Бальзаку.Також  створені презентації ,присвячені літературним епохам : «Античність»,Класицизм», «Відродження». Також практикую створення презентацій, що знайомлять учнів із теорією літератури : «Казка», «Новела», «Роман».

6.Контроль і самопревірка знань передбачає репродуктивне відтворення вивченого матеріалу,його систематизація.Знову зручно на цьому етапі використовувати різноманітні тестові завдання

7.Підбиття підсумку уроку.Рефлексія.Учні створюють свої презентації, презентації –кросворди,займаються пошуком пам’ятників героям твору чи художникам слова, створюють цитатну доріжку,пакують творчу валізу.

  Вважаю,використання на уроці ІКТ дає можливість  сільському вчителю  зрівняти   умовну різницю ,що  ставить наше суспільство ,між школою міста  та села. «Комп’ютерний урок є цікавим і важливим відкриттям сучасної освіти»,-це думка пролунала на сторінках педагогічної преси.Я з радістю створюю цей урок.

 

Один з принципів, який прописаний у Концепції літературної освіти  вивчення літератури у контексті розвитку культури і мистецтва. Комп‘ютер-мій помічник.

Література

1. Дячок Світлана.Комп’ютерні технології  осучаснюють урок літератури//Всесвітня література в середніх навчальних закладах України.-2010.-№11-12.-С.22.

2.МарковІ.С. «Інтерактивні технології на уроках математики».-ВГ «Основа»,2008.

3.МірошниченкоЛ.Ф.Актуальні проблеми методики викладання світової літератури//Всесвітня література в середніх навчальних закладах України.-2005.-№6.-С.5-8.

3.ЩолокГ.Використання інформаційних технологій на сучасному уроці світової літератури//Всесвітня література в середніх навчальних закладах України.-2011.-№10.-С.21-23

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Категорія: Мої статті | Додав: Natalja30 (26.12.2012)
Переглядів: 1473 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
СТАТИСТИКА
Яндекс.Метрика Block content
КАЛЕНДАРЬ
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
форма входа
ОСВІТА
Block content
...

«Методичний портал»