Світова література та художня культура.Сайт Черняєвої Н.В.
П`ятниця, 13.12.2024, 16:12
Вітаю Вас Гість | RSSГоловна | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
КАТЕГОРІІ
ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ [5]
...
Плэйкаст - мир творчестваBlock content
ЛІЧІЛЬНИКИ
bigmir)net TOP 100 Flag Counter
МИНИ-ЧАТ
ОК
Головна » Статті » Інноваційні форми і методи » ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ

Фасилітована дискусія

Фасилітована дискусія

 

як одна із форм педагогічного спілкування полягає в колективному обговоренні певної проблеми, що має на меті колеґіально наблизитися до результату (знаходити рішення, відкривати нові ідеї, утворювати консенсус) за допомогою певних стратегій, спрямувальних запитань і спеціальних прийомів ведучого – фасилітатора(від лат.facilitate допомогати при пологах)-дійсно допомагає народжуватися думкам. Для цього він застосовує певну методику, яка складається із запитань та реакції на відповіді. Головна мета фасилітатора –створити атмосферу щирої зацікавленості мистецьким  твором, невимушеності та креативності.Фасилітатор не рекомендує візуальний образ. Тут групі однодумців-учасників дискусії –залишається повна свобода у висловленні думок, спостережень, вражень,асоціацій, кожна людина може розкрити у повній мірі свій потенціал. Єдине правило, яке є суттєвим, полягає у тому, що сприймається кожна думка, кожна людина з її світобаченням може вільно користуватися правом чути інших і бути почутою.Таким чином, взаємодія в групі будується на принципах відкритого суспільства, яких  можна дотримуватись і в реальному житті.

Базові підходи до технології такого спрямованого колективного обговорення творів мистецтва на уроках у загальноосвітній школі розроблені американськими фахівцями А. Хаузен та Ф. Єнавайном для Міжнародної програми "Формування образного мислення". Вона була адаптована до умов вітчизняної школи групою українських фахівців, пройшла широку експериментальну апробацію в багатьох реґіонах нашої країни й рекомендована для впровадження в школи МОН України. Детально ця художньо-педагогічна технологія розкрита в методичних посібниках для початкової школи за програмою "Формування образного мислення", яка в повному обсязі впроваджується шляхом проведення семінарів НМЦ "Інтелект". До ключових елементів технології належать парафраз і пов’язування думок учнів. Перефразування і пов’язування (лінкінґ) відповідей-версій під час групової рефлексії забезпечують утримання дискусії на високому рівні активності й спрямовують її на кінцевий результат – розуміння змісту творів, які сприймаються та обговорюються. Парафраз дає змогу педагогу підкреслювати значення кожного висловлювання, кожного внеску в загальне обговорення. Перефразовування коментарів веде до того, що дитина починає цінувати свої власні думки, а це вже перший крок на шляху до вміння цінувати й поважати думки інших .

Література:

http://h.ua/story/

http://h.ua/story/

http://www.ukrdeti.com/

Категорія: ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ | Додав: Natalja30 (01.01.2013)
Переглядів: 2424 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
СТАТИСТИКА
Яндекс.Метрика Block content
КАЛЕНДАРЬ
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
форма входа
ОСВІТА
Block content
...

«Методичний портал»