Технологія інтерактивного уроку
1.Мотивація
Мета
цього етапу-сфокусувати увагу учнів на проблемі й викликати інтерес до
обговорюваної теми,мотивувати їхню пізнавальну діяльність. При йомами навчання
можуть бути: обговорення малюнка і читання діалогу на початку
параграфа,виконання відповідного завдання за підручником або постановка
цікавого запитання за темою уроку,цитата,коротка жвава історія,розминка та ін. Займає не більш
як 5% часу уроку.
2.Повідомлення очікуваних навчальних результатів
Мета:
забезпечити розуміння учнями змісту їхньої діяльності,тобто того,чого вони
повинні досягти в результаті уроку і чого від них очікує вчитель. Часом буває
доцільно залучити до визначення очікуваних результатів усіх учнів.(Приблизно 5%
часу)
На початку уроку потрібно:
v назвати тему уроку або
пропонувати комусь із учнів прочитати її;
v якщо назва теми уроку містить
нові слова або проблемні питання,звернути увагу на це учнів;
v запропонувати комусь із учнів
оголосити очікувані результати за вашим списком на дошці,зробленим заздалегідь;
v нагадати учням,що наприкінці
уроку ви перевірятимете,як вони засвоїли матеріал. Якщо це важливо,слід
пояснити,у який спосіб ви будете оцінювати їхні досягнення в балах.
3.Надання
необхідної інформації
Лише за допомогою співпраці
можна підготувати до соціальної гармонії і співпраці
Селестен Френе
Мета:дати
учням достатньо інформації для виконання практичних завдань .Це може бути
коротке пояснення (3-5 хв.); читання тексту параграфа,перевірка домашнього завдання.Нагадаємо,що
в 5- ому класі є обов’язковим читання тексту учнями
вголос,застосування прийому коментованого читання,читання ланцюжком або за
ролями тощо. Ознайомлення з інформацією не самоціль.Зміст курсу поступово
поглиблюється й ускладнюється,отже, основні поняття учні опрацьовують не раз. На
це під час опрацювання окремого питання
параграфа витрачається не більше 5-6 хв. Загалом на опанування нової для
учнів інформації відводиться приблизно 20% часу.
4.Інтерактивні та інші
вправи-основна частина заняття
Мета:засвоєння
й застосування знань,умінь,навичок відповідно до очікуваних результатів уроку.
Послідовність роботи така:
v Інструктування.Учитель роповідає
про мету вправи або порядок виконання завдання,правила,послідовність дій і
кількість часу на виконання;запитує,чи все зрозуміло.
v Якщо передбачено підручником,
відбувається об’єднання в пари чи групи і
розподіл ролей.
v Виконання завдання. Учитель
виступає тут як організатор,помічник,ведучий дискусії,намагаючись надати учням
якнайбільше можливостей для самостійної роботи і навчання в співпраці один з
одним.
v Презентація та обговорення
результатів виконання вправи чи завдання.
Ця частина уроку займає,як правило,близько 50% його часу.
5.Підбиття підсумків ,оцінювання результатів уроку
Мета:рефлексія,усвідомлення зробленого на уроці,чи досягнуто
поставленої мети,як можна застосувати отримані на уроці знання в повсякденному
житті. Підбивати підсумки бажано у формі запитань. Крім передбачених
підручником,учням можна пропонувати запитання:що нового дізналися? Яких навичок
набули? Як це може прислужитися в житті?
Крім того .можна
поставити запитання щодо проведення самого уроку:що було вдалим? Що не
сподобалося?Що потрібно змінити в майбутньому?Важливо,щоб самі учні(учасники)
змогли сформулювати відповіді на ці запитання. Для підбиття підсумків бажано
залишати до 10-20% часу.
Джерела: За матеріалами педагогічних видань
|